بازتاب ایلام/جمع زیادی از اهالی روستاهای مسیر چوار - حاج بختیار، رانندگان، مترددین و عابران این مسیر با ارسال پیامهای متعدد و گوناگون انتقادی به این رسانه؛ از بلاتکلیفی و رهاسازی آسفالت این مسیر توسط پیمانکار مربوطه به بهانه نبود اعتبار و قیر و طلب نجومی از راهداری و حمل و نقل جاده ای، به شدت گلایه کرده و آورده اند:
بعد از مدتها انتظار و وعده و وعید مسئولان و نماینده وقت مردم استان در مجلس شورای اسلامی؛ آبانماه سال گذشته پیمانکار آسفالت مسیر چوار- حاج بختیار مشغول به کار گردید و تصاویر این شاهکار خدمت در همه فضاها پیچید و موجی از شور و شادی در منطقه ایجاد شد اما متأسفانه پیمانکار از همان ابتدای آغاز به کار، با بهانه های مختلف، ادامه کار را متوقف کرد و با ورود بسطامی نماینده وقت مردم در مجلس، فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی و رسانه ها، روکش آسفالت موقتاً ادامه یافت.
متأسفانه پیمانکار بعد از اندکی ادامه کار، بیش از هشت ماه است که به بهانه نبود قیر و اعتبار و طلب نجومی از راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، پروژه آسفالت این مسیر را به طور کامل رها و تعطیل کرده و مردم منطقه را در انتظار و مضیقه قرار داده و احتمال تصادفات را نیز افزایش داده است.
متأسفانه در دهه فجر سال گذشته، این پروژه را جزو پروژههای تکمیل شده و افتتاحی اعلام کرده بودند این در حالی است که تنها یک چهارم پروژه تکمیل شده و بیش از هشت ماه است که ادامه کار رها شده و علیرغم قول آقای چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان{پیمانکار حداکثر ظرف یک هفته دیگر برمیگردد} پیمانکار پروژه هنوز برنگشته و روکش آسفالت این مسیر همچنان در هالهای از ابهام و بلاتکلیف مانده است.
آیا این گونه پیمان سپاریها، انتخاب پیمانکاران، تأمین اعتبارات و آغاز پروژه ها؛ هدررفت بیت المال، توهین به فهم و شعور مردم و نشانه بی تدبیری نیست.!؟ چرا قیر و اعتبار مورد نیاز این پروژه از قبل تأمین نشده است تا آسفالت این مسیر بی وقفه و بی بهانه صورت پذیرد و پیمانکار و مردم منطقه اینگونه بلاتکلیف و آزرده خاطر نشوند.!؟
چرا بر واگذاری پروژه ها به پیمانکاران با دقت، ظرافت و حساسیت نظارت نمی شود و برخی پیمان ها بعد از عقد قرارداد، به پیمانکاران دسته چندمی که اهلیت، صلاحیت و تجهیزات و امکانات چندانی برای انجام کار ندارند، واگذار می شوند.!؟
چرا پیمانکار این پروژه، تکمیل آسفالت این مسیر را به بهانه عدم تأمین قیر و اعتبار و طلب نجومی از راهداری و حمل ونقل جاده ای، به گروگان گرفته است و آن را ادامه نمی دهد.!؟ چرا قیر مورد نیاز و اعتبار پروژه را تأمین نمی کنند تا پیمانکار بهانه ای برای ادامه کار نداشته باشد.!؟ چرا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خُلف وعده می کند و وعده یک هفتهای وی، بیش از هشت ماه به درازا می کشد.!؟
خواهشمند است داد ما را به اطلاع استاندار و دستگاههای نظارتی و مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای برسانید تا به ماجرای این پروژه نافرجام ورود کنند و به این همه بلاتکلیفی و نارضایتی مردم پایان دهند.
گردآورنده: غلامرضا محمدمرادی