بازتاب/مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با تقدیر از همراهی رسانهها در فصل سرما، بر تداوم این تعامل برای مدیریت مصرف گاز در زمستان امسال و کمک به پایداری شبکه گاز سراسری تأکید کرد.
به گزارش بازتاب ایلام؛ محمود کشاورز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام، از همکاری بسیار خوب رسانههای مکتوب و مجازی استان در زمستان سال گذشته تقدیر کرد و گفت: صداوسیما رسانهای مرجع و تأثیرگذار است که انتظار می رود امسال همچون سال های گذشته با این شرکت در زمینه فرهنگ سازی صرفه جویی مصرف گاز همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه انتظار می رود که این تعامل سازنده در آستانه فصل سرما تداوم یابد، اظهار داشت: انتظار داریم با همکاری مردم عزیز و فهیم و نقش آفرینی رسانهها، بتوانیم پایداری شبکه گاز را در اقصی نقاط کشور حفظ کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به تغییر روش محاسبه قبوض گاز از ابتدای مهرماه اشاره کرد و افزود: این قبوض بر اساس روش جدید و در چهار پلکان تعریف شده است.
وی با اطمینانبخشی به مشترکان بیان داشت: خوشبختانه بیش از ۷۵ درصد مشترکین در ردههای پلکان یک و دو قرار دارند و از افزایش قیمت متأثر نخواهند شد. این طرح با هدف مدیریت مصرف و عادلانهتر کردن تعرفهها طراحی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام نقش محوری رسانهها در ترویج فرهنگ صرفهجویی را کلیدی خواند و یادآور شد: تعامل رسانه با شرکت گاز در مورد صرفهجویی در مصرف گاز، میتواند تأثیر شگرفی بر کاهش مصرف در بین خانوارها و همچنین ادارات دولتی داشته باشد.
کشاورز بر ضرورت برنامهریزی مشترک برای تولید و پخش محتواهای آموزشی و فرهنگساز در زمینه مصرف بهینه گاز تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: طرفین توافق کردند با همکاری یکدیگر، پیامهای ضروری برای گذر از پیک مصرف زمستان را به طور مؤثر به عموم مردم منتقل کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام نیز در این نشست با تقدیر از تعامل مثبت شرکت گاز این استان با رسانهها، این اقدام را سرمایهای ارزشمند برای نظام و عاملی کلیدی در همراهی افکار عمومی با چالشهای موجود عنوان کرد.
ناصر بهرام گفت: شرکت گاز ایلام را یکی از دستگاههای دولتی خوشبرخورد، رسانهپذیر و دارای تعامل سازنده با تمامی رسانههای جمعی، اعم از مکتوب و مجازی دانست.
وی با اشاره به نتایج این تعامل دوسویه، اظهار داشت: شرکت گاز استان به واسطه تعامل بسیار خوبی با رسانههای جمعی داشته، توانسته است به اقناع مطلوب افکار عمومی در زمینه درک ناترازیهای موجود کمک شایانی کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام به نقش محوری مدیرعامل شرکت گاز در این فرآیند پرداخت و تصریح کرد: مصاحبههای مکرر، ساده و عامهپند مدیرعامل این شرکت، عاملی کلیدی در همراهی و درک بیشتر مردم نسبت به مسائل و محدودیتها بوده است.
بهرام با تأکید بر اینکه هزینههای رسانهای جهت ایجاد اعتماد اجتماعی، یک سرمایهگذاری راهبردی محسوب میشود، افزود: این گونه هزینهها، در حقیقت به سرمایههای یک سازمان و حتی نظام تبدیل میشود و پشتوانهای ارزشمند برای اجرای سیاستها است.
وی بر بهرهگیری بیشتر از ظرفیتهای بومی و محلی تأکید کرد و بیان داشت: هرچه از ظرفیت نمادها و چهرههای محلی برای انتقال پیام استفاده شود، قطعاً این ارتباط تأثیرگذارتر و نفوذ آن در دل مردم عمیقتر خواهد بود.
گردآورنده: غلامرضا محمدمرادی